Friday, June 6, 2008

Samsaba Futsal & Cafe.

Samsaba Cafe - Fotopages.com

Semenjak dari hari pertama beroperasi Samsaba Futsal & Cafe tidak pernah sunyi dari mendapat kunjungan penduduk Kerteh dan kawasan sekitarnya.

Asalnya sebuah gelanggang terpinggir yang mana menjadi tumpuan untuk burung, unggas dan haiwan lain. Sesekali didatangi oleh segolongan peminat bola keranjang untuk
beriadah. Tiada sebarang aktiviti lain dianjurkan. Ia menjadi tempat yang sunyi dan tiada yang sudi untuk datang beriadah disitu.

Kini telah 4 tahun umurnya, Samsaba Futsal & Cafe terus menjadi pilihan untuk orang ramai bersukan dan menikmati makanan dan minuman yang dijual disini.

Pelbagai acara sukan telah dijalankan.
1) Pertandingan Futsal Terbuka Kerteh/kemasek
2) Pertandingan Futsal @ Sukan Komuniti.
3) Pertandingan Futsal @ Pemuda PAS
4) Pertandingan Futsal @ TPC2
5) Pertandingan Volley Ball @ PCSB
6) Pertandingan Basket Ball 3 on 3 @ PGB/PPT

Tak tertulis banyaknya acara dan pertandingan yang telah dilansungkan di Samsaba Futsal & Cafe. Tidak ketinggalan ianya menjadi pilihan bagi pengemar acara Kriket dan Hoki.Tidak pernah terfikir permainan tersebut akan menjadi gelanggang untuk peminat sukan tersebut. Tapi realitinya di Samsaba Futsal & Cafe terus menjadi salah satu tempat tumpuan untuk komuniti di kawasan Kerteh dan sekitarnya.

Semoga Samsaba Futsal & Cafe terus menjadi salah satu tempat pilihan untuk penduduk Kerteh dan kawasan sekitarnya. InsyaALLAH.

View diwaktu malam - Fotopages.com

No comments: